3/12/2018

HW(L7-3) 2/27-3/05/2019

HW(L7-3) 2/27-3/05/2019

Objective :

·     Give information about a Chinese gift shop
·    Engage in a basic conversation between a buyer and a seller at a market.

HW2/27 生字Vocabulary
L7-3 Audio

1. 在纽约三块五毛九夠不夠买大红灯笼?
2. 在北京, 一杯星巴克(Xīngbākè Starbucks)
咖啡要多少钱?
3.我还要再买一些便宜的小商品送给朋友.
4. 我想夠了西都很贵, 我带的钱不夠了.
5. 星期天你很忙, 你得去市场卖草帽吗?
6. 市场离地铁站很近, 坐车或者走路都很方便.
7. 鞭炮在台湾比在美国便宜很多吗?
8. 欢迎光临林家巿场
9.听说他卖的扇子最有东方特色(Tèsè speciality).
Bonus:
10. 我只能买一件礼物.
11. 他现在不在家, 你下午再打电话来吧!



HW2/28 问问题和回答 Ask the questions and respond to the questions.
1. …夠不夠买…?不夠! ..... 比在
2. …一共要多少钱?
3. …还要再….送给….?...只能…,因为 ….
4. 这个( time)很忙, …?, 所以...一起去...
5. ……? ,…或者...

6. ….最有东方特色吗? ,听说


HW3/1 情境 scenario 1:
Please write a skit in your HW pack. This is also for L7-3 presentation. 


L7-3 买东西 Imagine you are in a store buying stuff from a clerk.  The conversation needs to include the following parts between
店员DiànyuánClerk and顾客Gùkècustomer:

 1.    Buy  Products: 
请问你想要买什么?
要买给谁?
…,…,还有
请问你有没有卖......
我要...
要几个...?
 2.  Price:(Please give examples of the price)
一共多少?
   我的钱不够
 3.  Bargain about the price
 
请问....可以不可以便宜点?
买一个....,可是二个可以便宜...
4. Pay and give change
沒有零...
我給...
要找...
5.  People’s Comments( often come, the best, buy…)

欢迎再来我们巿场买
 
谢谢
不客气



·   



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.